Gildia Frozen Flames

Gildia Frozen Flames.

Ogłoszenie

Info Servera : Orion TBC 2.4.2 www.wow-polska.com set realmlist logon.wow-polska.com Stan Severa : ON

#1 2008-05-14 19:39:47

Gandios

Kot

Zarejestrowany: 2008-05-14
Posty: 1
Punktów :   

Rogue

Rasy, które mogą wziąć tę klasę
- Human
- Dwarf
- Night Elf
- Gnome

Może używać broni
- dagger
- thrown
- fist
- 1-hand sword
- 1-hand mace
- gun
- bow
- crossbow

Rogue (często nazywany Rogalem) to klasa w pełni poświęcona ofensywie kosztem defensywy. Zadaje jak najwięcej obrażeń w jak najkrótszym czasie i dlatego często bywa przedstawiany jako klasa o największym DPS z wszystkich oraz jako morderca postaci noszących cloth, gdyż jego ataki są fizyczne, a cloth ma najmniej pancerza. W efekcie Rogue - jeśli uda mu się zadać critical - może pokonać magów jednym lub dwoma ciosami. O ile zdoła podejść wystarczająco blisko, a pomóc ma mu w tym stealth - zdolność, która ukrywa Rogala - staje się on niewidoczny dla innych Graczy do pewnego stopnia. W starciach z użytkownikami cięższego pancerza walka może być dłuższa i bardziej kłopotliwa, a to za sprawą faktu, iż Rogue - pomimo konieczności walki wręcz (blisko wroga) - może nosić nie plate, nawet nie mail, a leather. Pomimo tego, umiejętny Rogalik z pomocą odrobiny szczęścia jest w stanie pokonać wroga, nim ten zdoła zagrozić jego życiu. Stealth (albo silniejsza jego wersja - Vanish) jest również przydatne gdy Rogue chce uciec z walki widząc, iż nie ma szansy na powodzenie lub zwyczajnie ukryć się i czekać na odpowiedni moment do ataku. Stan "in combat" zdejmuje stealth.

System walki Rogue opiera się na punktach combo oraz kończących uderzeniach. Umiejętności jak Sinister Strike dodają punkty combo do danego wroga (punkty nie przechodzą na następny cel, a jeśli przez przypadek zostanie zaznaczony inny cel, punkty zostaną utracone na tym poprzednim). Kończące uderzenia wykorzystują punkty combo - im więcej ich będzie, tym kończące uderzenie będzie mieć silniejszy/dłuższy efekt. Niektóre umiejętności jak Ambush czy Backstab wymagają daggera. Wiele wymaga bycia pod wpływem stealth i/lub znajdowania się za plecami wroga. W stealth nie można przejść podczas walki (chyba, że za pomocą Vanish), a prędkość poruszania się jest pogorszona (spowolnienie zmniejsza się wraz z wyższym poziomem umiejętności Stealth). Ponadto, Rogue korzysta z energii (nie jest to mana i nie ma z nią nic wspólnego), która zawsze wynosi maksymalnie 100 punktów (z talentem Vigor 110), a odnawia się dość szybko, nawet podczas walki, a dodatkowo Thistle Tea - robiona ze Swiftthistle za pomocą cooking herbatka odnawia natychmiastowo całą energię. Wszystkie atakujące umiejętności Rogala korzystają z energii i bez względu na rank kosztują tyle samo. Prędkość regeneracji energii jest taka sama w walce jak i poza nią. Wszelkie bonusy związane z maną nie dotyczą energii. Intellect jest dla Rogue praktycznie bezużyteczny. Ogromną rolę odgrywa zaś Agility, które zwiększa szansę na critical oraz melee attack power Rogalika.

Rogue posiada następujące atrybuty:

- Assassination - grupa, w której znajdują się umiejętności DoT (Garrote, Rupture) oraz stun (Cheap Shot, Kidney Shot). Jest tu również Expose Armor (obniża pancerz wroga), które przydaje się na ciężej opancerzonych przeciwników oraz Ambush (zadaje 250% obrażeń broni oraz dodatkowe obrażenia, wymaga daggera) słynne ze swoich criticali (który jest zapewniony talentem Cold Blood znajdującym się w tej samej grupie), które mogą zabić natychmiast postać w cloth. Niektóre talenty z Assassination wspierają trucizny Rogala (Improved Poisons oraz Vile Poisons), o których odrobinę więcej później.

- Combat - grupa, która poza umiejętnościami zadającymi obrażenia posiada kilka pomocnych typu Sprint (zwiększa prędkość poruszania się o nawet 70% na maks. poziomie, możliwe używanie tego skilla podczas stealth), Feint (zmniejsza threat, co przydaje się w grupie, aby z powrotem uwagę mobów przenieść na tanka), Evasion (50% więcej szansy na unik) oraz Kick (zadaje trochę obrażeń i, jeśli wróg rzucał czar, przerywa go i uniemożliwia rzucanie czarów z tej rodziny przez 5 sekund). Jest tu również Gouge (stun na 4 sekund) - bardzo przydatny skill, który w przeciwieństwie do innych stunujących umiejętności, nie wymaga stealth ani punktów combo. Wśród talentów wyróżniają się Riposte (po skutecznym odparowania ataku wroga zdejmuje mu broń na 6 sekund zadając mu przy okazji dodatkowe obrażenia) oraz Blade Flurry (zwiększa szybkość ataku o 20%), które w połączeniu ze Slice and Dice oraz - w przypadku wybrania Trolla jako rasy - Berserking, powoduje niezwykle szybkie ataki, a co za tym idzie - dużo obrażeń.

- Subtlety - grupa wielu różności. Zawiera Stealth, Vanish (silniejsza wersja Stealth, zniknięcie na 10 sekund, nawet podczas walki), Safe Fall (zmniejsza obrażenia z upadku z wysoko połozonych miejsc), Sap (wymaga stealth, unieruchamia cel, który nie był w walce) czy Blind (oślepia cel, który zaczyna błądzić z powodu utraty wzroku, wymaga Blinding Powder). Jest tu również ciekawa umiejętność Pick Pocket, która pozwala na okradanie humanoidów (ale nie Graczy z oczywistych powodów). Kradzież nie ma wpływu na to co wyrzuci wróg po śmierci, więc jest to dodatkowy zysk, wymaga stealth. Z talentów warty wspomnienia jest Setup (daje 15%-45% szansy na dodanie punktu combo po uniknięciu ataku wroga lub resistnięcie jego czaru), który wraz z Evasion i Ghostly Strike (umiejętność-talent z drzewka Subtlety) talentami zwiększającymi szansę na dodge owocuje wieloma combo pointami.


Trucizny to część arsenału Rogala. Do stworzenia ich Rogue potrzebuje odpowiednich składników, większość kupi od kupca, który zajmuje się truciznami (Poison Supplies). Trucizny nakłada się na broń, która pozostaje zatruta na 30 minut i przy każdym uderzeniu ma szansę na zatrucie wroga.
- Instant Poison - obrażenia typu nature są natychmiast zadane
- Crippling Poison - spowalnia prędkość poruszania się o 50% na 12 sekund
- Mind-numbing Poison - zwiększa czas rzucania czarów o 40% na 10 sekund
- Wound Poison - zmniejsza efekty leczenia
- Deadly Poison - nakłada DoT na wroga, kolejne skuteczne zaamplikowanie trucizny nakłada kolejny DoT, efekty nakładają się na siebie aż do 5 efektów na raz

Lockpicking. Rogue posiadają ekskluzywną dla nich umiejętność otwierania zamkniętych skrzyni i drzwi. Czasami wróg wyrzuci skrzynię, którą otworzyć może wyłącznie Rogal. Istnieją specjalne miejsca do trenowania otwierania kłódek, gdzie pełno jest zamkniętych skrzyni, takim miejscem jest np. plaża w Desolace na zachód od widocznej tam przy brzegu wieży.

Rogue jest w stanie wykrywać pułapki. Służą mu do tego umiejetności Detect Traps (wykrywa) i Disarm Trap (rozbraja).

Polecam takie rozłożenie talentów (świetny w PVP) :
http://img137.imageshack.us/my.php?imag … ntyzk6.png


http://img170.imageshack.us/img170/5773/b14445125js3.gif

Offline

 

#2 2008-05-15 16:10:26

Nuus

Moderator

Zarejestrowany: 2008-05-14
Posty: 13
Punktów :   

Re: Rogue

PORADNIK ROGUE


1. Zacznijmy od plusów i minusów grania roguesem:

PLUSY

* największy DPS w grze
* stealth - możliwość ukrywania się przed wrogiem i ataku z zaskoczenia
* trucizny - zwiększenie dmg lub osłabienie przeciwnika
* system combo points
* różnorodność dróg, jakie możemy wybrać podczas rozwoju
* wysoka szansa na obrażenia krytyczne
* pickpocket - dodatkowe źródło dochodów, kamieni szlachetnych i potionów
* wykrywanie i rozbrajanie pułapek - wciąż czekamy na zamontowanie przez blizzarda pułapek w instancjach
* lockpick

MINUSY

* bardzo słaby dmg na odległość
* słaby pancerz
* średnia żywotność
* wrażliwość na czary
* zależni od stealth
* mało kontr przeciw DoT


2. Która rasa najbardziej nadawałaby się na rogala? Przeanalizujmy:

Stoneform jest siłą Krasnoludów, należy tu pamiętać że mamy gdzieś bonus do pancerza. Stone form używamy, kiedy przeciwnik założył nam Rend, Deadly poison, Rupture, Garotte czy inne świństwo nie pozwalające na powrót do stealth. Aktywujemy raciala, klikamy na ikonce prawym żeby do dezaktywować i znikamy. Rogue za mało strzela, żeby bonus do gunów robił mu jakąkolwiek różnicę. Treasure Finding byłoby fajne gdyby nie fakt, że przeszkadza w poszukiwaniu minerałów/ziół oraz że na dobrą sprawę skrzynie nie są takie trudne do znalezienia a gatherer zapamiętuje ich położenie.

Inżynieria gnomów pomaga na początku, ale potem między 315 a 300 nie ma żadnej różnicy. Escape Artist byłby o wiele lepszy gdyby nie przydługawy casting time. Int jest jedynym statem który rogue jest absolutnie nieprzydatny (broniami machamy i tak najszybciej, więc nauka posługiwania się nimi idzie i tak bardzo szybko).

Perception i Sword/Mace spec pomagają Ludziom dając im przewagę w duealch (szybsze wykrywanie), ale Perception anuluje Stealth. Od nowego patcha (czerwiec 2k5) Perception naprawdę daje znaczną różnicę i staje się zakałą rodu rogueów.

Najpopularniejszy Rogue po stronie przymierza to Nocny Elf. Nie dość, że ma dodatkową premię do Dodge i Trudności wykrycia podczas stealth, to jeszcze o 1/3 więcej agi niż krasnoludy, co daje im największe crit i dodge na początkowych poziomach i najłatwiejszy start.

Ork ma b.dobre Hardiness (które poprawnie działa dopiero od patcha wypuszczonego w czerwcu 2k5) i na tym koniec bo pozostałe raciale albo go nie dotyczą albo za szybko go zabijają.

Troll jest doskonale dopasowany do klasy pod względem statów i zdolności takich jak Throw spec, ale żadna z nich nie jest zachwycająca. Są po prostu dobre.

Najpopularniejszy Rogue po stronie hordy to oczywiście Nieumarły z doskonałym WotF. Statami nie kuleje bardzo za pozostałymi no i wygląda jakby dopiero co wyszedł z okładki płyty death metalowej.

Podsumowując:

* Dwarf to specjalista od restealth w trudnych warunkach bojowych. Inne rasy mogą próbować substytutów Stone Form w postaci potionów, ale nigdy nie będą tak dobre jak krasnoudy.
* Gnome wylezie z każdego potrzasku, ale jego zdolność blednie przy Free Action Potion (pełny wykaz ważnych i przydatnych produktów wraz z opisem dalej).
* Human wykryje pierwszy każdego innego rogue, tyle że sam musi być widoczny by móc skorzystać ze swojego raciala. Inne rasy nadrabiają Catseye elixir i Catseye ultra goggles. Jako combat rogue ludzie mają o wiele mniej chybień.
* Night elf będzie wykryty jako ostatni i może zniknąć na chwilkę po wyjściu z combat mode. Mało kto zauważa, że użył Shadowmeld i poruszać się będzie mógł dopiero za chwilkę, kiedy przejdzie w Stealth. Inne rasy mogą inwestować w talent Rapid Concealement, Master of Deception albo w Nighscape Boots, ale elfy mogą zrobić dokładnie to samo i znów uzyskać przewagę.
* Orc odeprze co czwarty stun co sprawia, że jest śmiertelnie groźnym adwersarzem dla rogue polegającego na stunlocku.
* Troll dzięki rasowej regeneracji szybciej powraca na pole bitwy.
* Undead rozdziera casterów na strzępy. Nie tylko rogue został stworzony do eliminacji tak słabo opancerzonych wojowników wroga, to jeszcze wytrąca im z ręki ich najpoważniejszy system obronny - fear. Inne rasy mogą użyć trinketa, który pojawił się wraz z Honor System, ale WotF daje nieumarłym możliwość aż dwukrotnego przełamania defensywy wroga.


3. Trzy rodzaje roguesów:

COMBAT ROGUE - zdecydował się na stabilny dmg. Zadaje zwiększone obrażenia przy pomocy Sinister Strike, dzięki odpowiedniemu doborowi talentów. Doskonały w zwalczaniu mobów i przy dużym lagu.

DAGGER ROGUE - zadaje bardzo duże, ale bardzo niestabilne obrażenia. Uzależniony od crit i attack power, zwykłe ciosy tylko dobre, jeśli critną zadają obrażenia nawet trzykrotnie większe. Taki rogue może pierwszymi trzema ciosami zabić osłabionego lub lekko opancerzonego wroga. Dużo zależy od szczęścia. Jeśli nasze ciosy critną kilka z rzędu, to szybkością obrażeń zaskoczymy i zabijemy nimi czasami nieprzygotowanego paladyna, z drugiej strony, jeśli będziemy mieli pecha możemy nie critnąć kilkanaście razy z rzędu i nie zabijemy nawet najsłabszego wroga.

UNIWERSALNY - przy pomocy makr zmieniających bronie stara się połączyć zalety obu powyższych typów. Na ogół operacja się nie udaje i taki rogue kuleje pod wieloma względami. Dodtakowy cios od deweloperów dla uniwersalnego rogue to spowolnienie po zmianie broni w walce wprowadzone w niedawnym patchu. Najwyraźniej Blizzard chce by gracze się zdecydowali co gorąco polecam.


4. Trucizny. Dobry atut rogala w walce.

Instant Poison - Chance on hit that you deal a certain amount of damage instantly.
Najprostrza i bardzo wydajna trucizna. Zauważalnie zwiększa DPS, z odpowiednim talentem znacznie skuteczniejsza niż najlepszy sharpening stone. Idealna na grindowanie przeciw mobkom. Powinna prawie co 30 min być aplikowana.

Crippling Poison - Chance on hit that you reduce your targets movement speed by X amount.
Przydatna przeciw prawie każdej klasie. Zwłaszcza przeciw hunterom i magom, którzy uwielbiają uprawiać kiting, oraz wariorom paladynom, z którymi w pewnych momentach będziemy chcieli na chwilkę zwiększyć dystans.

Deadly Poison - Chance on hit that you land a DoT(Damage over time) poison on your target. The effect can be stacked up to 5 times.
Bardzo często aplikowana trucizna, która na dodatek się nakłada aż do 5 razy. Niestety dmg jest niewiele lepszy niż jednorazowy cios z instant, a przeciwnik pod wpływem DoTa jest odporny na gouge/blind. Przydatne w instancjach, gdzie dzięki niej nie zwracamy na siebie zbytniej uwagi bossów. Wielu woli używać garotte, rupture jako że dają kontrolę nad momentem rozpoczęcia odliczania DoTa, eliminując tym samym element przypadku.

Mind-Numbing Poison - Chance on hit to poison the target increasing its spell casting timer.
Idealna przeciw casterom. Koniecznie musisz mieć na jednej z broni. Jeśli nie boisz się ucieczki - na dwóch. Bardzo irytująca zwłaszcza dla arcane magów, którzy polegają często na wykańczaniu nas przy pomocy czaru Arcane Explosion. Rzuca się go pół sekundy, a na najwyższym poziomie zadaje wszystkim celom wokół do 500 dmg. Trick polega na tym, że odpowiedni talent redukuje im czas rzucania o pół sekundy, więc mogą rzucać wspomniany czar w biegu. Tyle że jeśli wydłużymy im czas rzucania do na przykład 0,8 sekundy to zamiast instant będzie to czar rzucany przez 0,3 sekundy. Mag staje przed wyborem: albo zarzucić używanie tak potężnego czaru, albo ryzykować zatrzymanie się i pozwolenie nam na dogonienie go.

Wounding Poison - Chance on hit to reduces all healing effects on target by X amount.
Najmniej popularna trucizna. Może i miałaby zastosowanie w walce z klasami leczącymi się, ale ilość blokowana wciąż jest za mała by przeszkodzić w pełnym uleczeniu wroga. O wiele lepiej sprawdza się Mind-numbing, który efektywnie wydłuża czas ezucania takowego czaru. Kwestia gustu. Wielu używa tylko przeciw paladynom.


5. Lockpick

Ahhh, nasze ulubione zajęcie i powód do dumy. Jasne, inżynier może próbować wysadzić zamek, kowal zrobić klucz uniwersalny, ale... po pierwsze przepisy pochodzą z dropów, po drugie wszystko to staje się bezużyteczne przy wysoko poziomowych zamkach.

Nic tak nie wzbudza zazdrości tej bandy napakowanych palasi i wariorów jak rogue podchodzący do drzwi, do których trzeba szukać klucza i leszczem je otwierającego.

Po pierwsze pamiętajcie, że lockipick podlega takim samym prawom jak większość pozostałych skilli. To znaczy, że maxymalny poziom tej umiejętności to 5x Wasz aktualny level (stąd max 300 dla poziomu 60-go). Nie stresujcie się więc, jeśli dojdziecie do 80ciu i dalej ani rusz. Dodatkowo kolor napisu LOCKPICK pokazuje czy podołamy danemu zamkowi:
- czerwony - zapomnij
- pomarańcz - 100% skill up
- żółć - duża szansa na skill up
- zieleń - niewielka szansa na skill up
- szarość - otworzysz wykałaczką

1-100 napukacie na skrzyniach do treningu. Nic dodać nic ująć.

100-175 skrzynia w poison queście. Od pewnego lvla (nie jestem pewien, od którego) od 175 można też wybrać się do Ratchett. Na południe od portu stoi zakotwiczony okręt piracki - wejdź na sam dół i otwieraj skrzynię aż do 175.

150-200 drzwi w Gnomegaran - nie polecam, strasznie męczące i trzeba długo czekać

180-225 Scralet Monastery. Jest tu trochę drzwi do otwarcia, ale na ogół poleca się po prostu otwieranie dwóch pierwszych i: a) wejście do instancji i zabicie kilku mobów, b) okradzenie 4-6 mobów. Pierwszy sposób zawsze się dla mnie sprawdzał, drugi czasami nie, zwłaszcza, kiedy okradałem pewne moby po raz drugi.

280-300 wysoko poziomowe instancje (BRD, Scholomance)


6. Stunlock

Czym jest Stunlock? To bardzo precyzyjne i dokładne połączenie stunów i disorientów w celu uniemożliwienia przeciwnikowi podjęcia jakiejkolwiek akcji. W PvP niestety większość naszych ciosów podlega diminishing returns (kolejne ciosy tego samego typu są coraz słabsze, otumaniają na coraz krócej, aż w końcu zaczynają być odpierane), więc nie da się przeprowadzić go tak długo jak kiedyś. W chwili obecnej by uzyskać prawdziwy Stunlock (tzn taki, który nie polega na lagu, albo ślamazarności przeciwnika) potrzebny jest Vigor, przynajmniej jeden punkt w Imp. Cheap Shot lub pięć z ośmiu elementów epickiego pancerza.

Zacznijmy od najprostszego stunlocka: CS > SS > Gouge > SS > KS
Zauważcie, że zaczynamy z trybu stealth, ładujemy dwa darmowe Sinistery i kończymy sześciosekundowym stunem. Przeciwnik przez przynajmniej jedenaście sekund jest zdany na naszą łaskę, co prawda nie możemy robić co nam się rzewnie podoba, bo potrzebujemy energii na kolejne stuny, ale przeciwnik został paskudnie usidlony.

Bardziej zaawansowany stunlock to CS > SS > Gouge > KS > SS > Gouge > Blind > Vanish > CS > SS > Gouge > KS > SS > SS i gwarantuję, że nie ma rogue, który wykona go za pierwszym razem bez potknięcia. Zauważcie, że i tak jest to wersja uproszczona, bo po Blind, używamy Vanish. Jest to z jednej strony gwarancja, że uda nam się zniknąć, a z drugiej zabezpieczenie na wypadek, gdyby Blind został odparty.

No właśnie. Cokolwiek byśmy nie robili, nasze ciosy mogą zostać odparte, albo chybić (większość ciosów zadajemy na plecy przeciwnika, co uniemożliwia mu blokowanie/parowanie). Taka wpadka jest niezależna od nas i automatycznie psuje całe combo. To samo ma miejsce w przypadku, gdy nasz stun zostanie przerwany stosownym trinketem, Blinkiem czy innym paskudztwem.

Zastanawiacie się pewnie czy w takim razie jest w ogóle sens stosować stunlocki. Oczywiście, że jest! I tak i tak nie uciekamy od pojedynku, a jeśli stunlock wyjdzie mamy sporą szansę na zakończenie go nie dając przeciwnikowi możliwości kontrataku.

Dwa podane przykłady to jedynie wierzchołek góry lodowej. Jeśli pogrzebiecie w necie znajdziecie dziesiątki kombinacji zachwalanych przez autorów jako najlepsze i najpewniejsze. Ja postanowiłem nie przyklejać ich i dać Wam szansę na eksperymenty. Naprawdę polecam znaleźć kolegę rogue z gildii i wspólnie poćwiczyć stunlocki. Poeksperymentować i sprawdzić co komu najbardziej odpowiada.

Pamiętajcie po prostu, że do otwarcia służy nam w tym przypadku CheapShot, do finiszowania KidneyShot, w trakcie używamy Gouge i tanich SS, albo Hemmo by wygenerować konieczne Combo Pointsy. Jeśli w trakcie pojedynku utracimy kontrolę na wskutek za małej ilości energii, albo skróconego czasu stuna (na wskutek diminishing returns) - używamy Blind i powracamy do cieni. Tam ładujemy energię do oporu i rozpoczynamy od nowa.

Drag's Stunlock
Żeby wykonać ten stunlock potrzebujesz 110 Punktów energii na na start. Jak tego dokonać? proponuje zainwestować w drzewko Assasination aż do skilla Vigor lub skompletować jakiś set, który daje 10 dodatkowych punktów energii. Następnie zaczynamy zabawę...
Walkę zaczynamy od kombinacji:
CS'a -> BS -> Gouge -> vanish -> restealth -> CS -> BS -> CB -> Eviscerate
I po tej kombinacji przeciwnik powinien już wąchać kwiatki od spodu...
PS: Powtarzam... Bez 110 punktów energii nie zrobisz tego stunlocka.


7. Buildy

1. Shadowstep Build (http://www.wowhead.com/?talent=fhecoxZZEMccMhRcxot)
- zajebiście duży domage z zaskoczenia
- duży plus: +15% agility i +10% attack power

2. Agression Build (http://www.wowhead.com/?talent=f0eboxhZGcVbMVzxMGot)
- duży DPS
- build dla tych, którzy nie lubią zabaw ze stealthem
- AR + BF + Evassion + SnD + (berserk trolla) = TOTALNA ROZWAŁKA NA 15 SEK. ;-)

3. Seal Fate Build (http://www.wowhead.com/?talent=ihecox0RiZZEMccMbR0xo)
- pokaźny domage z zaskoczenia
- CB, Premeditation, Preparation
- szybkie nabijanie combo pointow
- niewielkie straty energii

Pozdrawia was Nuus

Offline

 
______GILDIA_FROZEN_FLAMES_ORION_TBC_GILDIA_FROZEN_FLAMES_ORION_TBC_GILDIA_FROZEN_FLAMES_ORION_TBC_GILDIA_FROZEN_FLAMES_ORION_TBC_GILDIA_FROZEN_FLAMES_ORION_TBC_____

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.n-a.pun.pl www.metin2forumporadniki.pun.pl www.narutograforumowa.pun.pl www.virkensa.pun.pl www.pracawniemczech.pun.pl